اندازه و سایز پست و استوری اینستاگرام

  1. خانه
  2. دسته بندی نشده
  3. اندازه و سایز پست و استوری اینستاگرام

تغییرات اندازه و ابعاد عکس اینستاگرام در سال ۲۰۱9 چطور بوده است؟ وضوح و نسبت اندازه ویدئوی اینستاگرام چه تغییری کرده؟ با نکات توضیح داده شده در این پست موارد جدید را به شما نشان خواهیم داد.

پس از سال‌ها که فقط امکان پست کردن تصاویر و ویدیوهای مربع استاندارد ممکن بود، اکنون پلتفرم ایسنتاگرام امکان استفاده از حالت‌های عمودی و افقی را هم فراهم کرده است. انجام کارها آسان‌تر شده و قابلیت جدید اینستاگرام بسیار جذاب ترنموده است!

شاید اندازه عکس برای بعضی از کاربران اهمیتی نداشته باشد، اما برای کسانی که از رسانه‌های اجتماعی برای رشد کسب و کار و یا نام تجاری‌شان استفاده می‌کنند، این قابلیت فرآیند ویرایش محتوا را بسیار آسان‌تر کرده است. تمام این خصوصیات جدید باعث هرچه جالب‌تر و جذاب‌تر شدن اینستاگرام شده و آنرا تبدیل به یک رقیب جدی برای سایر پلتفرم‌ها کرده است.

من شخصا در این مورد بسیار هیجان زده هستم. قبلا اندازه مربع استاندارد اینستاگرام فعالیت را بسیار محدود می‌کرد، اما اکنون این تغییر توانسته بر نحوه کاربری شخصی اینستاگرام تاثیر بگذارد.

در ادامه نتیجه تجزیه و تحلیل‌مان را از تغییرات جدید اینستاگرام درمورد سایز عکس و ویدئو می‌خوانید.

اندازه‌های جدید اینستاگرام
اینستاگرام اکنون ۳ قالب تصویری دارد:

مربع
لنداسکیپ (افقی)
پرتره (عمودی)
این ۳ قالب تصویری قابلیت‌های تغییر تصاویر بیشتری را فراهم می‌کنند. ارائه امکانات بیشتر همیشه خبر خوبی است، اما درعین حال باید از محدودیت‌های آن هم اطلاع داشته باشید.

نگران نباشید در این متن تمام نکات به تفکیک توضیح داده شده است.

عکس‌ها و ویدئوهای مربعی اینستاگرام

تصویر مربع استاندارد اینستاگرام همچنان تا حداکثر ۶۰۰ × ۶۰۰ پیکسل وجود دارد. این قابلیت تقریبا از همان روز اول بهمین شکل مشابه بوده است.

لازم به ذکر است که اینستاگرام نسخه‌ای با اندازه ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل را هم ذخیره می‌کند، اما حتی در بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌ها هم کیفیت آن حداکثر ۶۰۰ × ۶۰۰ به نظر می‌رسد.

توصیه می‌شود تصاویری با حداقل اندازه ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ ایجاد کنید چون بعدا می‌توانید از آنها مجددا در پلت‌فرم‌های دیگر با بیشترین رزولوشن استفاده کنید. بعلاوه با هرچه بزگتر شدن صفحات در تراکم پیکسل‌ها، در آینده امکان ویرایش این تصاویر کوچک را خواهید داشت.

همچنین ویدئوی مربع بعنوان موفق‌ترین اندازه ویدیو در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است.

عکس‌ها و ویدیوهای افقی (Landscape)

برای نمایش تصاویر لنداسکیپ اینستاگرام، کوچک‌ترین تصویری که تست کردیم ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ بود که اینستاگرام آن را ۳۳۶ × ۶۰۰ پیکسل نمایش داد. با این حال، به نظر می‌رسد اینستاگرام نهایتا یک نسخه ۶۰۷ × ۱۰۸۰ هم ذخیره می‌کند.

پس مهم نیست اندازه تصویری که آپلود می‌کنید چقدر باشد، اینستاگرام اندازه آن را به حداکثر عرض ۱۰۸۰px تغییر داده و نسخه‌ای با حداکثر عرض ۶۰۰px نمایش خواهد داد.

فیلم‌های لنداسکیپ هم حداکثر اندازه نمایش ۶۰۰ × ۳۳۶٫۵ (یا ۱۲۰۰ × ۶۷۳ در صفحه نمایش کامل و یا صفحه نمایش رتینا) را دارند. این اندازه بسیار نزدیک به نسبت ۱۶: ۹ معمول است که به عنوان استاندارد سینمایی فعلی در فیلم و تلویزیون می‌بینیم.

عکس‌ها و ویدئوهای عمودی (Portrait)

تصاویر عمودی (یا پرتره) با حداکثر ۴۸۰ × ۶۰۰ (یا ۹۶۰ × ۱۲۰۰ برای صفحه نمایش رتینا) نشان داده می‌شوند. اما به نظر می‌رسد اینستاگرام این عکس‌ها را با حداکثر اندازه ۱۰۸۰ × ۱۳۵۰ در سرورهایش ذخیره می‌کند.

موضوع در مورد فیلم‌های عمودی بسیار پیچیده است. آنها حداکثر ۴۸۱ × ۵۹۹٫۴۸۴ نمایش داده می‌شوند، که برای طراحان گرافیکی مدلسازی تبدیل به یک کابوس شده است (چون نمی‌توان پیکسل‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرد).

واقعا چرا اینستاگرام چنین محاسبات عجیب و غریبی برای فیلم‌های عمودی خود بکار می‌برد؟

ما هم نمی‌دانیم چرا و مجبوریم با آن کنار بیاییم. خب از آنجایی که همه چیز در کنترل ما نیست، پس بهتر است به روال و امکانات پیش رویمان عادت کنیم.

منبع: behnamkeshani

گروه گیلار، تیم طراحی سایت در رشت و طراحی سایت در گیلان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه داشتن سایتی با تمامی امکانات و هزینه ای مناسب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن چیست؟
نوشتهٔ بعدی
انتخاب نام دامنه برای راه اندازی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست