دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن چیست؟

  1. خانه
  2. آموزش های طراحی سایت
  3. دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن چیست؟

بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که برای تمام تلاش‌هایی که جهت بازاریابی آنلاین انجام می‌گیرد، به‌کار‌برده می‌شود. کسب‌و‌کارها از مجاری دیجیتال نظیر جست‌و‌جوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وبسایت‌شان برای برقراری ارتباط با مشتریان کنونی و آتی خود استفاده ‌می‌کنند.

واقعیت این است که امروزه افراد نسبت به ۱۲ سال پیش، دو برابر بیشتر در اینترنت وقت می‌گذرانند. همان‌طور که همه‌ی ما کم‌وبیش می‌دانیم، نوع خریدوفروش نیز عوض شده است و بازاریابی آفلاین مثل گذشته چندان تأثیرگذار نیست.

عبارت بازاریابی همیشه این‌گونه معنا می‌شده: توانایی برقراری ارتباط با مخاطب در زمان و مکان مناسب. در تعریف امروزی بازاریابی این شما هستید که باید با مخاطبان خود درست همان‌جایی که حضور دارند، ملاقات کنید؛ یعنی در ‌اینترنت. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی عبارت است از هر نوع بازاریابی‌‌ای که ماهیت آنلاین دارد. برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حتما در مورد بازاریابی ربایشی به عنوان شیوه‌ای مؤثر برای جذب، به‌دام‌انداختن و راضی‌کردن مشتریان در فضای آنلاین مطالبی را شنیده یا خوانده‌اید، اما هنوز مردم سراسر جهان، پرسش‌های زیادی در‌خصوص بازاریابی دیجیتالی در ذهن دارند.

شاید یک بازاریاب ربایشی کم‌تجربه، این بازاریابی را با بازاریابی دیجیتالی یکسان بداند، اما باید توجه داشت که بین این دو، تفاوت‌های جزئی وجود دارد. بعد از مدت‌ها کار در این زمینه با بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و همچنین کشورهای آسیایی صحبت شده و مطالب زیادی در مورد نحوه‌ی بروز این تفاوت‌های اندک در سراسر جهان به‌دست آمده.

بازاریابی دیجیتا دقیقا چیست؟

از وبسایت‌تان گرفته تا دارایی‌هایی که برای برندینگ آنلاین در اختیار دارید – تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و غیره – طیف وسیعی از این تاکتیک‌ها هستند که تحت عنوان بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند. بهترین بازاریابان دیجیتالی، تصویری روشن از نحوه‌ی پشتیبانی هر یک از این دارایی‌ها یا تاکتیک‌ها در راستای رسیدن به اهداف جامع‌شان در ذهن دارند.

در زیر برخی از رایج‌ترین دارایی‌ها و تاکتیک‌ها بیان می‌شود:

دارایی‌ها
وبسایت‌تان؛
پست‌های بلاگ‌تان؛
کتاب‌های الکترونیک؛
اینفوگرافیک؛
ابزارهای تعاملی؛
مجاری شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و …)؛
پوشش آنلاین کسب‌شده (نقدها، شبکه‌ی اجتماعی)؛
بروشورهای آنلاین؛
دارایی‌های مربوط به برندینگ (لوگو، فونت و …).
تاکتیک‌ها
بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو (SEO):‌ سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو عبارت است از فرایند بهینه‌سازی وبسایت‌تان و افزایش رتبه‌ی آن در صفحه‌ی نتایج موتور جست‌و‌جو که این روش میزان ترافیک ارگانیک یا رایگان را روی وبسایت‌تان افزایش می‌دهد.

بازاریابی محتوا:‌ عبارت است از خلق و ترویج دارایی‌های محتوایی، به‌منظور آگاهی از برند، رشد ترافیک یا مشتریان.

بازاریابی ربایشی:‌ این نوع بازاریابی به رویکرد کاملی اشاره دارد که برای جذب، تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، به‌دام‌انداختن و تأمین رضایت مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین اتخاذ می‌شود.

بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی: عبارت است از ترویج برند و محتوای خود در مجاری شبکه‌ی اجتماعی؛ به‌منظور افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت یا هدایت مشتری به سمت کسب‌وکار‌تان.

پرداخت به‌ازای کلیک (PPC):‌ این روشی است برای ایجاد ترافیک وبسایت؛ به سایتی که تبلیغ شما را منتشر می‌کند به‌ازای هر کلیکی که روی تبلیغ‌تان صورت می‌گیرد، مبلغی را پرداخت می‌کنید.

بازاریابی پورسانتی:‌ بازاریابی affiliate یا پورسانتی نوعی تبلیغ مبتنی بر عملکرد است که در آن شما به‌ازای تبلیغ محصولات یا خدمات فردی دیگر بر روی وبسایت‌تان، پورسانت دریافت می‌کنید.

بازاریابی بومی:‌ این نوع بازاریابی به تبلیغاتی اشاره دارد که اساسا محتوا-محور هستند و در کنار محتواهای رایگان دیگر بر روی یک پلتفرم ظاهر می‌شوند. پست‌هایی که BuzzFeed اسپانسر آن شده است، نمونه‌ی مناسبی از این نوع بازاریابی هستند. اما بسیاری از افراد، تبلیغات در شبکه‌ی اجتماعی را نیز بومی در نظر می‌گیرند؛ برای مثال تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام.

اتوماسیون بازاریابی:‌ اتوماسیون بازاریابی عبارت است از نرم‌افزاری که هدفش روند خودکار‌ی در‌خصوص کارهای بازاریابی است. بسیاری از دپارتمان‌های بازاریابی می‌بایست کارهای تکراری و خودکاری را نظیر ایمیل، شبکه‌ی اجتماعی و سایر کارهای وبسایت انجام دهند.

بازاریابی ایمیلی:‌ شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی به‌عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. از ایمیل، اغلب برای ترویج و تبلیغ محتوا، تخقیف‌ها، رویدادها و نیز هدایت افراد به سمت وبسایت کسب‌و‌کار استفاده می‌شود.

PR(روابط عمومی) آنلاین:‌ PR آنلاین عبارت است از تضمین پوشش آنلاین کسب‌شده با نشریات دیجیتال، بلاگ‌ها و سایر وبسایت‌های محتوا-محور. این PR خیلی شبیه PR سنتی است با این تفاوت که در محیط آنلاین اتفاق می‌افتد.

منبع: سایت چطور

گروه گیلار، تیم طراحی سایت در رشت و طراحی سایت در گیلان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه داشتن سایتی با تمامی امکانات و هزینه ای مناسب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ بعدی
اندازه و سایز پست و استوری اینستاگرام

4 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست