مزایای طراحی سایت چیست؟

مزایای طراحی سایت
  1. خانه
  2. آموزش های طراحی سایت
  3. مزایای طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت، مسیر زیادی از زمانی که اولین وب‌سایت در سال 1991 ساخته شد، طی کرده است. به گونه ای که در عصر حاضر، بیش از میلیاردها سایت در اینترنت فعالیت دارند. پس با این حساب تعجبی ندارد که بازار طراحی سایت همیشه داغ و پر طرف‌دار باشد. در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد مزایای طراحی سایت صحبت کنیم.

طراحی سایت چیست؟

به‌طورکلی طراحی سایت یک بستر اینترنتی برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید خدمات خود را با هنر و گرافیک خاصی در تمام نقاط در اختیار افراد مختلف قرار دهید.

دو بخش مهم که وابسته به طراحی سایت‌اند:

  • ظاهر سایت
  • توسعه وب

ظاهر سایت در جذب مخاطب خیلی تأثیرگذار است. به همین خاطر، یک طراح وب در ابتدا ظاهر سایت را طراحی و بعد آن را در اختیار برنامه‌نویس قرار می‌دهد. برنامه‌نویس پایه و اسکلت سایت شما را از طریق کدنویسی طراحی می‌کند. هر چه این اسکلت سایت اصولی‌تر و قوی‌تر باشد، کار با وب‌سایت برای شما بسیار راحت‌تر است.

چرا باید سایت داشته باشیم؟

شاید بارها از ذهنتان این سؤال گذر کرده باشد که چرا باید یک وب‌سایت برای کسب و کارم داشته باشم؟ ما در ادامه قصد داریم بیشتر راجع به این سؤال به شما پاسخ بدهیم.

یک سایت خوب می‌تواند حکم یک بنر تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. با استفاده از این وبسایت می‌توانید حوزه کسب ‌و کارتان را به مخاطبین بیشتری نشان داده و اطلاعات زیادی را در اختیارشان قرار دهید. اگر در حوزه کاری مختلف، کسب‌وکاری دارید می‌توانید به‌راحتی محصولات خود را در اختیار مخاطبین قرار دهید. حتی بدون این که مشتری مجبور باشد به‌صورت حضوری از شرکت شما خریداری کند. بنظرتان این امکان، عالی نیست؟

  مهم‌ترین مزایای طراحی سایت برای داشتن یک کسب‌وکار خوب

 حال نوبت آن فرا می رسد که کمی بیشتر پیرامون مزایای طراحی سایت صحبت کنیم. داشتن یک سایت قدرتمند که به شکل اصولی طراحی شده باشد؛ می تواند مزایای ذیل را به ارمغان بیاورد:

  • مزایا طراحی سایت: سهولت دسترسی

فراگیر بودن اینترنت امروزه باعث شده افراد به‌ جای خرید حضوری به‌صورت آنلاین با راحت‌ترین روش اقدام به خرید کنند. افراد اولین جایی که به دنبال خدمات مورد نظرشان می‌گردند اینترنت است.  پس اگر شما سایتی در حوزه کسب‌وکارتان نداشته باشید، کسب‌وکارهای دیگر این فرصت را از شما خواهند گرفت.

  • مزایا طراحی سایت: خرید بدون محدودیت زمانی

شما با داشتن وب‌سایت، در 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانید بدون محدودیت زمانی خدماتی را به مشتری ارائه بدهید. در واقع وب‌سایت شما در زمان‌هایی که قادر به فعالیت نیستید، نماینده شما محسوب می‌شود و به‌جای شما خدماتتان را به مشتری معرفی می‌کند.

  • مزایا طراحی سایت: دسترسی سریع

تابه‌حال به این فکر کردید که حتی اگر کسب‌وکار شما، بزرگ‌ترین شرکت و در بهترین مکان شهر باشد باز هم موفقیت شما را زیاد تضمین نمی‌کند. به این خاطر که ممکن است تعدادی از مخاطبین به موقعیتی که شما قرار دارید، دسترسی نداشته باشند. اما داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان این امکان را فراهم می‌کند تا در فضای اینترنتی در سراسر نقاط جهان، سایت شما در دسترس همه قرار گیرد.

  • مزایا طراحی سایت: افزایش اعتمادسازی کسب‌وکارتان

امروزه برای این که اعتبار کسب‌وکارتان را افزایش بدهید و اعتماد مخاطبین را به خود جلب کنید کار راحتی ندارید. اما داشتن یک سایت خوب این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

 شما با درج نمادهای اعتماد و نظرات کاربران می‌توانید اعتمادسازی مخاطبین را به کسب‌وکارتان افزایش بدهید. همچنین با داشتن نمونه کار  در سایت خود می‌توانید اعتماد مشتریان را افزایش داده و با کسب اعتبار در تجارت خود برندسازی کنید.

  • مزایا طراحی سایت: به‌روزرسانی سریع اطلاعات

بدون هیچ هزینه و محدودیتی می‌توانید اطلاعات را در سریع‌ترین زمان به‌روزرسانی کنید و آن را در اختیار مشتریان قرار بدهید. این اطلاعات به‌روز می‌تواند شامل خدمات شما در قالب یک محصول، متن و حتی بنر در سایت شما باشد.

  • مزایا طراحی سایت: ارائه خدمات بیشتر

شما می‌توانید با داشتن مقالات بیشتر با صرف زمان کمتر، خدمات خود را به مشتریان توضیح دهید. همچنین اگر محصولی برای فروش دارید مزایا آن محصول را در قالب یک مقاله در اختیار مشتریان قرار خواهید داد. این کار هم باعث صرفه‌جویی در زمان و هم باعث ‌افزایش آگاهی مشتریان در مورد محصول و خدمات شما می‌شود.

طراحی سایت شامل چه مواردی می‌شود؟

بعد از این که متوجه شدیم مزایا داشتن یک وب‌سایت خوب برای کسب‌وکار چه چیزهایی می‌تواند باشد، باید به دنبال ابزارهایی برای طراحی سایت باشیم که در ادامه به توضیح 4 مرحله از آن ها پرداخته‌ایم:

  1. طراحی وایر فریم

شما برای این که بتوانید یک سایت خوب طراحی کنید باید یک نقشه کلی از ساختار سایت داشته باشید. این نقشه کلی شامل صفحات سایت و چیدمان اِلمان‌های مختلفی بوده است.

  1. طراحی گرافیکی سایت

پس از تکمیل نقشه کلی سایت باید سراغ طراحی گرافیک سایت بروید. با استفاده از طراحی گرافیک سایت می‌توانید به صفحات و اِلمان‌ها، یک رنگ‌بندی و طرح خاصی با توجه ‌به نوع کسب‌وکارتان دهید.  شما می‌توانید از برنامه‌های گرافیکی مختلف برای این کار استفاده کنید. معروف‌ترین برنامه ها در این حوزه، فتوشاپ و فیگما هستند.

  1. کدنویسی

بر اساس هزینه‌ها و نیاز مشتری می‌توان از روش‌های مختلفی برای سیستم‌های مدیریت سایت استفاده کرد. سیستم مدیریت محتوا شامل وردپرس، برنامه‌نویسی و طراحی یک فریم‌ورک اختصاصی برای کسب‌وکار مخصوص شما تلقی می گردد.

  1. راه‌اندازی سایت

اگر 3 مرحله بالا را به‌درستی انجام دادید، باید یک‌ هاست و یک نام دامنه مناسب برای کسب‌وکارتان خریداری کنید.

 طراحی سایت چه شرایطی دارد؟

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، سایت خوب شرایط دیگری هم دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • انتخاب درست و مناسب نام دامنه
  • خرید هاست مناسب از شرکت‌های معتبر
  • انتخاب طراحی و قالب زیبا با توجه به نوع کسب‌وکار
  • داشتن سیستم مدیریت یا همان پنل کاربری برای کنترل سایت

همچنین بخوانید: چگونه به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنیم؟

طراحی سایت چه‌قدر هزینه دارد؟

تا به این جا با مفهوم و مزایای طراحی سایت و نحوه ساخت یک سایت خوب آشنا شدیم. شاید این سؤال بارها از ذهنتان گذر کرده باشد که چه مقدار هزینه لازم تا یک سایت برای کسب و کارم طراحی کنم؟

ازآنجایی‌که می‌دانید شروع هر کسب‌وکاری نیازمند هزینه‌ هایی می‌باشد. به همین خاطر قصد داریم به چند نمونه از مواردی که در طراحی سایت، مهم و نیاز به هزینه هستند بپردازیم:

خرید دامنه و هاست مناسب

به اولین چیزی که باید توجه داشته باشید نام دامنه است. نام دامنه همان آدرس سایت شما محسوب می‌شود.

دامنه انواع مختلفی دارد مثل com,ir,co,… که بستگی به نوع کسب‌وکار و سلیقه شما هزینه متفاوتی دارد. مثلاً دامنه ir  نسبت به بقیه دامنه‌ها ارزان‌تر است. | همچنین بخوانید: دامنه چیست؟ 

خرید یک هاست امن و قابل‌اعتماد در طراحی سایت امر بسیار مهمی می‌باشد. پس توجه داشته باشید هاست از شرکت‌های معتبر خریداری کنید. هزینه هاست با توجه به نیاز شما به‌صورت ماهیانه و سالانه محاسبه می‌شود.

هزینه ساخت وب‌سایت

شما می توایند سایت خود را با توجه به نیازهایتان با کدنویسی و یا سیستم‌های آماده مثل وردپرس طراحی کنید. انتخاب هرکدام از روش‌ها هزینه متفاوتی دارند.

هزینه سئو سایت

برای این که سایتتان در گوگل بین سایت های رقیب اول نشان داده شود نیاز به سئوکار ماهر دارید تا بتواند با استفاده از الگوریتم‌های مختلف سایت شما را اول از همه نشان بدهد. باز هم بسته به نوع محتوا، حجم، زبان‌های برنامه‌نویسی هزینه متفاوتی دارد.

سخن آخر

پس با توجه به مزایا طراحی سایت که در بالا گفته شد می‌توان نتیجه گرفت داشتن یک سایت خوب برای کسب‌وکارتان می‌تواند پله‌ای روزافزون برای موفقیت کارتان شود. همچنین داشتن سایت می تواند شما را به درآمد زیادی برساند. پس اگر هنوز اقدام به سفارش طراحی یک سایت مناسب و قوی برای کسب‌وکارتان نکردید، پیشنهاد می‌کنیم سریع‌تر این کار را انجام دهید تا در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد.

گروه گیلار، تیم طراحی سایت در رشت و طراحی سایت در گیلان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه داشتن سایتی با تمامی امکانات و هزینه ای مناسب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
چگونه به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست