اهمیت طراحی سایت خبری
طراحی سایت خبری امروزه به یکی از بهترین ترندها بخاطر درامدزایی که می توان از ان نسیت به سایر سایت ها داشت مطرح است. بررسی وب سایت های خبری از منظر طراحی می تواند جذاب باشد. صرف نظر از اینکه چه نوع اخباری را پوشش می دهند، همه آنها با چالش نمایش حجم عظیمی از محتوا در صفحه اصلی روبرو هستند که چالش های زیادی برای طرح، قابلیت استفاده و ناوبری برای طراح ایجاد می کند.
درسهایی که میتوان از بررسی طراحی سایت خبری با این چالشها آموخت، میتواند برای طراحانی که با انواع دیگر وبسایتها از جمله وبسایتهایی با طرحهای موضوعی وبلاگ کار میکنند، ارزشمند باشد.
کسب درآمد همچنین یک عامل اصلی برای وب سایتهای خبری است و جالب است که ببینید آنها چگونه تبلیغات را در طراحی سایت خبری ادغام می کنند. در برخی موارد، تبلیغات تا حدودی مزاحم یا بیش از حد هستند، اما بیشتر وب سایت های خبری می توانند از تبلیغات بصورت درستی استفاده کنند تا برای خوانندگان مزاحمتی نداشته باشد.
نکاتی که بهتر است در طراحی وب سایت خبری رعایت شود:
انتخاب رنگ بندی در طراحی وب سایت خبری دارای اهمیت است:
انتخاب رنگ در طراحی هر نوع سایتی مهم است و اکثر طراحی وب سایت های خبری از متن تیره روی پس زمینه سفید استفاده می کنند. بدیهی است که این وب سایت ها دارای حجم عظیمی از محتوا هستند در نتیجه خوانایی مهم است. خیلی از وبسایت ها از رنگهای تیرهتر برای سرصفحه یا بدنه صفحه خارج از محتوا استفاده میکنند.
درصد زیادی از وبسایتهای خبری هم علاوه بر خاکستری تیره یا سیاه برای متن از آبی و قرمز نیز استفاده میکنند. آبی برای سرفصل ها، عنوان مقاله ها و لینک ها بسیار رایج است. قرمز اغلب بهعنوان رنگ هایلایت استفاده میشود. برخی از وبسایتهای خبری نیز در مکانهای دیگر، مانند ناوبری، رنگهای بیشتری را با هم ترکیب میکنند.
ترتیب قرارگیری بنرهای هدر و نوار کناری از عناصر مهم در طراحی وب سایت خبری هستند:
تبلیغات بنری در هدر منبع اصلی درآمد در طراحی وب سایت خبری هستند. برخی از وبسایتها از تبلیغات بنری در همه صفحات استفاده میکنند و برخی دیگر بنرها را در صفحه اصلی حذف میکنند، اما آنها را در بالای سربرگ در سایر صفحات نمایش میدهند.
در حالی که وبلاگ ها معمولاً از بنرهای 125 در 125 پیکسل در نوارهای کناری استفاده می کنند، وب سایت های خبری معمولاً از بنرهای 300 در 250 استفاده می کنند. بسیاری از وب سایت ها در برخی از AdSense یا سایر تبلیغات پیوند متنی ترکیب می شوند.
ناوبری در طراحی وب سایت خبری دارای اهمیت است:
اگرچه چند استثنای قابل توجه برای این روند وجود دارد، اکثر وب سایت های خبری منوی پیمایش اصلی خود را درست زیر سربرگ و بالای محتوا قرار می دهند. مثلا نیویورک تایمز و MSNBC دو مورد استثنا هستند، زیرا هر دو از نوار کناری سمت چپ برای پیمایش اصلی استفاده می کنند. تایمز آنلاین از یک منوی ناوبری دو سطحی استفاده می کند.
نواحی محتوای جدول بندی شده در طراحی وب سایت خبری رایج است:
در طراحی وب سایت خبری از تب بندی برای بخوبی نمایش دادن محتوا استفاده میکنند که به بازدیدکنندگان اجازه میدهد مقالات پرطرفدار، مقالات اخیر، اکثر مقالات نظر داده شده و غیره را ببینند. این مورد گاهی در نوار کناری و گاهی اوقات در قسمت محتوای اصلی، مانند Wired استفاده میشود. این امکان کنترل بیشتر کاربران بر روی محتوا و لینک هایی را که می بینند را فراهم می کند و می تواند با در دسترس قرار دادن محتوای بیشتر در یک منطقه خاص، فضا را در طراحی صرفه جویی کند.
طرح بندی مبتنی بر شبکه در طراحی سایت خبری رایج است:
در طراحی سایت های خبری معمولاً از طرح های شبکه ای استفاده می شود. گرید نه تنها به دلیل ظاهر واضحی که ایجاد می کند، یک انتخاب محبوب است، بلکه به این دلیل که یکی از مؤثرترین روش ها برای مدیریت و سازماندهی حجم زیادی از محتوا است.
تفاوت های قابل توجه بین طراحی وبسایت خبری و وبلاگ ها
مرز بین طراحی وبسایت خبری و وبلاگ بسیار نزدیک بهم و مشابه است و گاهی اوقات تشخیص این دو نوع کمی سخت است. در این قسمت می خواهیم تفاوت های کلیدی طراحی سایت های خبری را با طراحی سایت وبلاگی را مطرح کنیم:
ادغام رسانه های اجتماعی در طراحی وبسایت خبری و وبلاگ ها:
دیدن ویجت ها یا دکمه های رای گیری در وبلاگ ها بسیار رایج است. در واقع، اکثر وبلاگ ها از آنها به یک شکل یا شکل دیگر استفاده می کنند. با این حال، اکثر طراحی وبسایت خبری از آنها با ظرافت بیشتری استفاده میکنند. مشاهده بخش “اشتراک گذاری” در مقالات معمول است، اما دکمه های رای گیری کاملاً مانند وبلاگ ها استفاده نمی شوند. از هر پست تعداد فزایندهای از وبسایتهای خبری تأثیر رسانههای اجتماعی را تشخیص میدهند، اما همچنان از چنین ابزارهایی در طراحیهای خود استفاده میکنند.
فیدهای RSS در طراحی وبسایت خبری و وبلاگ ها:
اشتراک ها و فیدهای RSS بخش بزرگی از وبلاگ نویسی هستند و اکثر وبلاگ ها از نمادهای بزرگی برای این موضوع استفاده می کنند تا اشتراک را برای بازدیدکنندگان آسان کنند. با این حال، بیشتر طراحی وبسایت خبری سعی در بلد کردن این موضوع ندارند. اکثر وبسایتهای خبری، اغلب بر اساس دستهبندی محتوا، فید ارائه میدهند، اما آنها بخش عمدهای از طراحی یا طرحبندی نیستند. در واقع، اکثر بازدیدکنندگان احتمالاً حتی متوجه نمادهای کوچک یا پیوندهای فیدها نمی شوند.
نظرات در طراحی وبسایت خبری و وبلاگ :
نظرات و بحث های خوانندگان برای اکثر وبلاگ ها یک عنصر حیاتی است، اما در طراحی وبسایت خبری آنقدر مهم نیستند. بسیاری از وبسایتهای خبری به خوانندگان اجازه میدهند نظرات خود را بنویسند، اما معمولاً کسی زیاد سعی در کامنت گذاشتن ندارد زیرا هر کسی که وارد وبسایتهای خبری می شود می خواهد خبرها را بخواند و برود و سعی در گیر کردن در سایت ندارد. در کل کامنت گذاری در چند وب سایت خبری استفاده می شود، اما نادر است.
عناصر طراحی ضروری برای طراحی وب سایت های خبری
اگر در حال طراحی وب سایت های خبری هستید، در حال حاضر ایده خوبی در مورد آنچه که بهترین نشریات آنلاین را متمایز می کند، دارید. طراحی وب سایت های خبری از یک طرح مینیمالیستی استفاده می کنند که یافتن اطلاعات مرتبط و مفید را برای خوانندگان آسان تر می کند. همچنین، آنها سریع، ایمن و برای ارائه محتوای واقعی و قابل اعتماد شناخته شده اند.
در اینجا چند عنصر کلیدی برای طراحی وب سایت های خبری وجود دارد که عبارتند از:
1. ناوبری کاربر پسند در طراحی وب سایت های خبری دارای اهمیت است:
هر وب سایت خبری به طور مرتب مطالب زیادی را منتشر می کند. اما انتشار محتوای عالی هیچ فایده ای نخواهد داشت مگر اینکه مخاطب شما بتواند آن را پیدا کند. این موضوع نیاز به بهبود ناوبری وب سایت برای آسان کردن یافتن اطلاعات جالب و مرتبط برای خوانندگان برجسته دارد.
به همین دلیل است که وبسایتهای خبری تأسیسشده، از طرحبندی صفحههای پیمایش طولانی استفاده میکنند. بازدیدکنندگان می توانند تا زمانی که محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، به پیمایش در یک صفحه وب ادامه دهند. یک ناوبری استاندارد کلیک مکرر بر روی دکمه “بعدی” را از بین می برد.
پیادهسازی یک طرحبندی طولانیمدت در صفحه اصلی وبسایت شما، تجربه کاربر و جذب مخاطب را افزایش میدهد.
به غیر از پیمایش طولانی، مطمئن شوید که وب سایت شما دارای یک نوار ناوبری چسبنده و یک دکمه “پرش به” است. نوار پیمایش باید دارای دسته بندی های مجزا و سلسله مراتب واضح باشد. همچنین، باید یک دکمه “بالا” اضافه کنید که به کاربران اجازه می دهد بدون توجه به اینکه چقدر به سمت پایین رفته اند به بالای صفحه اصلی بپرند.
2. ریسپانسیو بودن طراحی وب سایت های خبری دارای اهمیت است:
طراحی وب سایت های خبری باید طوری باشند که علاوه بر دسک تاپ روی موبایل نیز بدرستی نمایش داده شوند. ریسپانسیو بودن با توجه به اینکه پیش بینی می شود تعداد کاربران گوشی های هوشمند در سراسر جهان تا سال 2025 از 7.5 میلیارد نفر عبور کند، بسیار مهم است.
اگر میخواهید افراد زیادی را از طریق تلفن همراه به سایت خود جذب کنید، باید برای آنها طراحی وب سایت های خبری را منتشر کنید. این موارد شامل انتخاب یک تم وب سایت واکنش گرا، استفاده از اندازه فونت های مناسب و گنجاندن فضای سفید زیاد در طرح است.
3. استفاده عاقلانه از ویجت ها تاثیر زیادی در رابط کاربری طراحی وب سایت های خبری دارد:
ابزارک ها نقش کلیدی در بهبود تجربه کاربری یک وب سایت دارند. همه آنها برای جذب و حفظ خوانندگان در طراحی وب سایت های خبری بسیار مفید هستند. همه وب سایت های خبری برتر از مجموعه وسیعی ویجت ها برای جذب بازدیدکنندگان جدید و تکراری استفاده می کنند.
مثلا یک ویجت آب و هوا در صفحه اصلی خود دارد که داده های آب و هوای فعلی را برای مکان بازدیدکنندگان نمایش می دهد. این یک راه عالی برای ترغیب خوانندگان به بازگشت به وب سایت برای بررسی اطلاعات مربوط به آب و هوا است.
4. سلسله مراتب محتوای قابل مشاهده در طراحی سایت های خبری تاثیر گذارند:
بهترین طراحی سایت های خبری از سلسلهمراتب محتوایی تثبیتشده برای هدایت توجه بازدیدکنندگان به مهمترین اخبار استفاده میکنند. از عناوین هایلایت، تصاویر، رنگ های روشن و سایر عناصر بصری برای برجسته کردن مقالات خاص استفاده کنید. این مورد در مواقعی که کاربر در حین مرور سایت است باعث می شود احساس کند که به سایت کنترل دارد.
5. طراحی سایت های خبری قابلیت اشتراک گذاری آسان را فراهم می کنند:
صرف نظر از نوع طراحی سایت های خبری که راه اندازی می کنید، می خواهید افراد بیشتری محتوای شما را ببینند و بخوانند. به همین دلیل است که نشریات خبری برتر از نمادهای اشتراک گذاری اجتماعی استفاده می کنند تا به خوانندگان اجازه دهند به راحتی محتوای جالب را در پروفایل رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، بهتر است در نماد اشتراک گذاری تعداد کل اشتراکهایی را که یک مقاله بهدست آورده است را نمایش دهید.
6. مواردی که باعث حفظ کاربر در طراحی سایت های خبری می شود دارای اهمیت است:
نگه داشتن خواننده و حفظ آنها برای هر وب سایتی بسیار مهم است. این مورد می تواند برای وب سایت های خبری چالش برانگیز باشد زیرا محتوای سنگینی دارند. یکی از اهداف حیاتی هر وب سایت جدید این است که اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان به اندازه کافی علاقه مند به ماندن هستند و می خواهند به مرور در سایت ادامه دهند. مهمترین چیزی که باعث می شود در مرحله اول کاربر در سایت بماند طراحی بصری وب سایت می باشد. اکثر بازدیدکنندگان در چندثانیه اول تصمیم می گیرند که در سایت باقی بمانند یا نه.
7. در طراحی سایت های خبری تعامل کاربر باید حفظ شود:
یکی از مهمترین مزیتهای اخبار دیجیتال نسبت به اخبار سنتی، جذب خوانندگان واقعی است. این مورد شامل اظهار نظر خوانندگان روی پست ها و شرکت در بحث ها و اشتراک گذاری موارد جدید با مخاطبان دیگر می شود. ادغام رسانه های اجتماعی با وب سایت های خبری به یک امر عادی تبدیل شده است. طراحی سایت های خبری بزرگ از دو طریق از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده می کنند. اولین مورد استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی آنها برای انتشار اطلاعات و رسیدن به مخاطب از طریق کانال های متعدد است. مورد دوم اضافه کردن دکمههای رسانههای اجتماعی برای تشویق خوانندگان به اشتراکگذاری آنچه خواندهاند در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی است.
8. به حداکثر رساندن درآمد تبلیغات بدون مزاحمت در طراحی سایت های خبری دارای اهمیت است:
برخلاف رسانه های سنتی، در اکثر طراحی سایت های خبری محتوا برای خواندن به صورت رایگان ارائه می شود. چندین مطالعه نشان داده است که اکثر مردم حاضر به پرداخت هزینه برای خواندن اخبار آنلاین نیستند. دلایل مختلفی برای این وجود دارد، از جمله افرادی که معتقدند می توانند همان چیز را به صورت رایگان در جای دیگری دریافت کنند. یا اینکه ترجیح می دهند فقط برای سرگرمی هزینه کنند. در نتیجه صاحب وبسایت های خبری از خواندن اخبار نمی توانند از کاربران پولی دریافت کنند. از این رو آنها به تبلیغات بنری یا Google Ad-sense و تبلیغات دیگر روی می آـورند.
اگر به دنبال استفاده از این گزینه ها برای به حداکثر رساندن درآمد تبلیغاتی خود در وب سایت جدید خود هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد:
اطمینان حاصل کنید که تبلیغات مزاحم نیستند. این می تواند منجر به خروج کاربران از سایت شود.
برای اطمینان از درآمدزایی بیشتر از تبلیغات، باید اطمینان حاصل کنید که ترافیک بالا، بازدیدکنندگان و مشترکین بازگشتی دارید.
9. نرخ پرش در طراحی وبسایت خبری کاهش یابد:
برخلاف اکثر وبسایتها، با یک طراحی وبسایت خبری، شما میخواهید که بازدیدکنندگانتان برای دنبال کردن اخبار بیشتر هر روز و احتمالاً چندین بار در روز به سایت شما بازگردند. بنابراین، اطمینان از داشتن نرخ پرش خوب بسیار مهم است. نرخ پرش، به عبارت ساده، درصد بازدیدهای تک صفحه ای است. این اغلب نشاندهنده این است که خواننده چیزی را که به دنبالش بود پیدا نکرده است یا به اندازه کافی علاقهمند به کاوش صفحات بیشتر نبوده است.
اخبار پرطرفدار را برجسته کنید و مقالات مرتبط را در همان بخش اضافه کنید تا آنها را به خواندن بیشتر تشویق کنید.
محتوا را برای کاربران خواناتر و جذابتر کنید. اخبار همیشه “سرگرم کننده” نیستند و موضوعات در دست شما نیستند. این اغلب میتواند منجر به گزارشهای خبری خشک و کسلکننده شود که توجه خواننده را جلب نمیکند. با این حال، ابزارهای متعددی برای کمک به خواندن بیشتر محتوا وجود دارد. Quiz and Survey Master، WP Poll، Modal Survey و Opinionstage برخی از افزونه های وردپرس هستند.
10. بروزرسانی محتوا بعد از طراحی وبسایت خبری و درج اخبار از نظر سئو و تاثیرگذاری روی مخاطبان مهم است:
اگر خواننده ای خبری را که به دنبالش آمده در سایت شما با محتوای قدیمی روبرو شود، به احتمال زیاد فوراً آن را ترک می کند. بنابراین محتواهای قدیمی خود را همیشه آپدیت کنید.
11. سعی کنید کاربران سرعت خوبی را در طراحی وبسایت خبری شما تجربه کنند:
مطمئن شوید که سرعت وبسایت در همه دستگاهها به طور منطقی ثابت است. سایت هایی که در پنج ثانیه بارگیری می شوند کاربران بیشتری نسبت به سایت هایی که دیر لود می شوند دارند چون هر کسی صبر و تحمل ندارد تا سایت بالا بیاید و به سایت رقیب سر می زند!
سرعت بارگذاری خوب در تجربه مشتری تاثیر می گذارد. این امر به ویژه در مورد طراحی وبسایت خبری صدق می کند و گزینه های زیادی برای دسترسی افراد به اخبار وجود دارد. این جنبه به ظاهر کوچک است ولی می تواند یک عامل تعیین کننده مهم باشد. انتخاب یک شرکت میزبانی وب قابل اعتماد به معنای زمان کم یا بدون خرابی است. همچنین، این وب سایت ها باید دارای صفحات سازگار با AMP باشند. این به ناشران اجازه میدهد تا نسخههای بهینهسازی شده برای موبایل را در وبسایتهای خود ارائه دهند.
راه های درآمدزایی بعد از طراحی وب سایت های خبری چیست؟
برای اینکه بتوانید از طراحی سایت خبری کسب درامد کنید باید روشهایی را بلد باشید چون بازار کار این طراحیها روز به روز داغتر میشود.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید از طریق گذاشتن بنرهای تبلیغاتی در تمامی صفحات سایت و در تمام قسمت های سایت درامدزایی کنید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید از طریق تولید محتوا با هدف بالا بردن کلمات کلیدی خاص که می تواند برای سایت پولساز باشد درامدزایی کنید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید از طریق پیاده سازی اصول سئو و کیوورد تارگتینگ خوب پلن هایی ایجاد کنید و از طریق ان برای سایت پولسازی کنید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید مقالات و ریپورتاژهای دیگران را در وبسایت خود قرار دهید و مبلغی از این بابت دریافت کنید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید با ارائه مشاوره در زمینه خدماتی که در سایت قرار دادید درامدزایی کنید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید از طربق فرم های سفارش پروژه با توجه به خدماتی که در سایت قرار دادید پروژه بگیرید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید با انتشار دوره های آموزشی و امکان فروش آن در سایت درامدزایی کنید.
بعد از طراحی سایت خبری می توانید بازاریابی افیلیت (Affiliate Marketing) سایت را به درامد برسانید. به اینصورت که می توانید محصولات سایت های دیگر را از طریق سایتتان بفروشید و درصد فروش دریافت کنید. تمامی این کارها بصورت خودکار انجام می شود.
با طراحی سایت خبری می توانید از طریق نمایش تبلیغاتی بنری یا فروش فضای تبلیغاتی درامدزایی کنید.
بعد از طراحی سایت خبری با نمایش تبلیغات همسان می توان از این سایتها درامدزایی داشت. در این روش کلیه صاحبان سایتها با عضویت در پلتفرمهای تبلیغاتی میتوانند درآمد خوبی داشته باشند.
با ساخت سایت های خبری می توانید از طریق فروش محتواها به سایر سایت ها درامدزایی کنید.
شاید یکی از محبوبترین و بهترین راههای کسب درآمد برای هر وب سایت بخصوص سایتهای خبری، انتشار مقالات رپورتاژی یا همان اسپانسری است. در این روش مقالات مد نظر کسبوکارها که با هدف معرفی خدمات و برندهایشان انجام میشود با پرداخت هزینه و در راستای برندینگ و گرفتن بک لینک در سایتهای خبری مرتبط منتشر میشود. این مدل در بهینهسازی سئو، ارتقاء وبسایت و برندینگ بسیار مورد استفاده و مورد علاقه کسبوکارهاست.
یکی از راه های درآمد از طراحی سایت خبری فروش فایل و محصول است. شما می توانید از این طریق نسخه دیجیتال روزنامه ها، فایل، کتاب، رپورتاژ، نرم افزار و … بفروشید.
و… در کل شما با طراحی سایت خبری می توانید درامد خوبی از این بازار داشته باشید.
طراحی وبسایت های خبری را با گروه دیجیتال مارکتینگ گیلار تجربه کنید:
-
اولین دلیل طراحی وبسایت های خبری با گروه گیلار:
تیم حرفه ای و متخصص گیلار به عنوان یک آژانس خدمات طراحی سایت پیشرو در زمینه ساخت وب سایت های خبری و همه منظوره، از ابتدا تا انتهای پروژه شما را همراهی خواهد کرد.
-
دومین دلیل ساخت وبسایت های خبری با گیلار گروپ:
قیمت طراحی وبسایت های خبری با توجه به امکاناتی که برای وبسایت شما فراهم می کند ارزان است.
-
دومین دلیل طراحی وبسایت های خبری با گیلار گروپ:
ساخت وب سایت های خبری دارای پشتیبانی یکساله هستند. یعنی بعد از ساخت تا یکسال هر ادیتی داشته باشید ما برای شما انجام می دهیم. بعد از یکسال مبلغی برای ادامه پشتیبانی از شما گرفته می شود.
امکان طراحی وبسایت های خبری برای هر حجم از شرکت ها کوچک، بزرگ و متوسط وجود دارد.
-
چهارمین دلیل ساخت وب سایت های خبری با گیلار:
طراحی وبسایت های خبری دارای تمامی امکانات لازم هستند و شما نیاز به گسترش وب سایت در اینده نخواهید داشت.
-
پنجمین دلیل ساخت وب سایت های خبری با گروه گیلار:
طراحی وبسایت های خبری در مدت زمان مشخصی به شما تحویل داده می شوند. به طور یقین می توان گفت بر روی طراحی سایت شما انرژی گذاتشه می شود و در مدت زمان توافق شده کار به شما تحویل داده می شود.
-
ششمین دلیل ساخت وبسایت های خبری با شرکت گیلار:
نمونه کارهای زیادی در زمینه طراحی وبسایت های خبری داریم که در قسمت نمونه کارها قابل مشاهده است.
-
هفتمین دلیل ساخت وبسایت های خبری با گیلار:
یک تیم حرفه ای که می توانید به آن اعتماد کنید.
-
هشتمین دلیل ساخت وبسایت های خبری با گیلار گروپ:
بعد از طراحی وبسایت های خبری می توانید سئو سایتتان را به ما بسپارید. در اینصورت همه چیز بر اساس اصول سئو برای سایتتان پیاده سازی می شود. رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر زیادی در جذب ورودی و دریافت کلیک کاربران دارد.
مرجع تخصصی طراحی وب سایت گیلار تلاش می کند تا با تعاملاتی که با کارفرما برقرار کند، الگوها و چهار چوب ذهنی او را بشناسد. این موضوع می تواند بر روند طراحی سایت اثر بگذارد و در پایان رضایت کارفرما را به همراه داشته باشد.
-
دهمین دلیل ساخت وبسایت های خبری با گروه گیلار:
قبل، در حین و بعد از ساخت وب سایت های خبری این فرصت را دارید تا با ما در تعامل باشید و بتوانید نیازهایتان را به ما بگویید تا ما با توجه به نیازهای شما و تجربیات خودمان بهترین وب سایت ها را به شما ارائه کنیم.