مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

مزایای استفاده از وردپرس چیست؟ طراحی سایت در رشت گروه گیلار
  1. خانه
  2. آموزش های طراحی سایت
  3. مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی یا شرکتی، شاید در گذشته امری طاقت‌فرسا و دشوار به نظر می‎‌رسید اما امروزه سیستم مدیریت محتوای وردپرس، این فرایند را بسیار ساده و لذت‌بخش کرده است. مزایای استفاده از وردپرس قطعا هر فردی را ترغیب به راه‌اندازی سایت با این سیستم خواهد کرد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه نگاهی به مزایای این سیستم مدیریت محتوا بیندازیم می‌توانیم موارد زیر را عنوان کنیم:

  1. دارا بودن قابلیت‌های تخصصی بیشتر در مقایسه با رقبا
  2. رابط کاربری بسیار ساده و مناسب افراد مبتدی
  3. بهبود عملکرد وردپرس با افزونه‌ها
  4. سئو بهبودیافته
  5. امنیت بالا
  6. پشتیبانی از زبان فارسی
  7. انعطاف‌پذیری

همچنین بخوانید: چگونه به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنیم؟

مزایای استفاده از وردپرس برای طراحی سایت

وردپرس با برخورداری از مزایای بی‌شماری که دارد به سرعت توانست تا به یکی محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در میان طراحان سایت تبدیل شود. اگر شما نیز به تازگی قصد راه‌اندازی یک سایت را دارید و در مورد انتخاب زبان و پلتفرم مورد نظرتان مردد هستید، حتما این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید چرا که پس از آن ترغیب به استفاده از وردپرس خواهید شد. تنوع پلاگین‌ها و استفاده از زبان PHP می‌تواند هرآنچه از یک وبسایت را انتظار دارید در اختیار شما قرار دهد.

پلتفرم متن‌باز

امکان اضافه کردن کدها توسط توسعه‌دهندگان وب، به لطف open source بودن وردپرس، امکان‌پذیر است. از این رو دیگر نیازی نیست تا برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، تمام کدنویسی را از صفر تا صد انجام دهید. شاید این امر یکی از مزایای وردپرس به شمار رود اما باید در نظر داشته باشید چنین امکانی می‌تواند عملکرد سایت شما و امنیت آن را تا حدی تهدید کند چرا که ممکن است برخی افراد از کدهای معیوب در این پلتفرم استفاده کنند.

سهولت استفاده و طراحی

حتی اگر دانش اندکی در زمینه برنامه‌نویسی و طراحی سایت داشته باشید به راحتی قادر هستید تا با نصب ورپردس، سایت مورد نظر خود را راه‌اندازی کنید. رابط کاربری این سیستم مدیریت محتوا بسیار ساده است و شما پس از نصب آن به راحتی می‌توانید صفحات جدیدی در سایت خود ایجاد کنید و تصاویر و مطالب خود را بارگذاری نمایید. تمام آنچه برای راه‌اندازی یک سایت با وردپرس نیاز دارید، یک مرورگر، اینترنت و فایل نصب WordPress است.

پلاگین‌های متنوع و کاربردی

هزاران افزونه کاربردی، متنوع و رایگان برای وردپرس طراحی شده که می‌توانید مطابق با نیاز سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. خبر خوب این است که پلاگین‌های غیر رایگان وردپرس نیز قیمت بسیار مناسبی دارند بنابراین دچار هیچ مشکلی نخواهید شد.

قابلیت توسعه

شما می‌توانید با کمترین هزینه و صرف کوتاه‌ترین زمان، سایت وردپرسی خود را به یک وب‌سایت قدرتمند فروشگاهی یا شرکتی تبدیل کنید چرا که امکانات بی‌نظیری مانند تنوع پلاگین‌ها و… را در اختیار دارید.

انعطاف‌پذیری بالا

پلتفرم وردپرس بسیار انعطاف‌پذیر است و شما به سادگی می‌توانید مطابق با سلیقه خود، وب سایت خود را شخصی‌سازی کنید. اگر دانش CSS، HTML و PHP را داشته باشید، به سادگی می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را در قسمت‌های مختلف سایت اعمال کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

رایگان بودن

برای راه‌اندازی سایت خود با وردپرس، تقریبا هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. وجود هزاران قالب و پوسته رایگان، افزونه‌های متنوع و رایگان و بهینه بودن سایت از نظر موتور جستجو، تمام چیزی است که وردپرس را به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در میان کاربران تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب نام دامنه

امنیت بالا

بسیاری از وب‌سایت‌هایی که امروزه بر روی بستر اینترنت وجود دارند با وردپرس راه‌اندازی شده‌اند و تا به امروز، خبری در مورد هک شدن این وب‌سایت‌ها منتشر نشده است. بنابراین می‌توان گفت وردپرس از امنیت خوب و مطلوبی برخودار است ولی نمی‌توان صددرصد امنیت آن را تضمین کرد. وردپرس به طور روزانه در حال بررسی مشکلات امنیتی است و با ارائه آپدیت‌های منظم، سعی دارد تا این مشکلات را برطرف نماید. اگر هنوز در مورد امنیت وردپرس مردد هستید می‌توانید از پلاگین‌هایی استفاده کنید که امنیت سایت شما را بهبود می‌بخشند.

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از دغدغه‌های کاربران فارسی‌زبان، قابلیت پشتیبانی پلتفرم‌ها از زبان فارسی است. خبر خوب این است که خوشبختانه وردپرس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند بنابراین حتی در صورت بروز مشکل نیز به سادگی می‌توانید مشکلات را در انجمن‌های فارسی مطرح کنید و راه حل را بیابید.

همچنین بخوانید : مزایای طراحی سایت چیست؟

چه افرادی می‌توانند از وردپرس استفاده کنند؟

این پلتفرم عموما توسط سه دسته از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

  1. اشخاصی که تمایل به پرداخت هزینه بسیار کم برای راه‌اندازی سایت شخصی، تجاری یا فروشگاهی دارند.
  2. اشخاصی که با کدنویسی آشنایی چندانی ندارند و تمایل دارند یک وب سایت ساده داشته باشند.
  3. اشخاصی که زمان برای آن‎ها در اولویت است و می‌خواهند در زمان کوتاه، یک وب‌سایت راه‌اندازی کنند.

اگر نگاه دقیق‌تری به این موارد داشته باشید، متوجه مزایای بی‌نظیر وردپرس یعنی سهولت نصب و استفاده، رایگان بودن و سرعت بالای نصب و راه‌اندازی آن می‌شوید.

با استفاده از وردپرس می‌توانید تقریبا طیف وسیع و متنوعی از وب‌سایت‌ها را راه‌اندازی کنید. در نظر داشته باشید هرچه سایت مورد نظر شما پیچیدگی بیشتری داشته باشد، قطعا نیاز به پلاگین‌ یا در برخی موارد کدنویسی خواهید داشت اما به طور کلی با وردپرس قادر به راه‌اندازی سایت شرکتی، فروشگاهی، شخصی، خبری و… خواهید بود بدون آنکه نیاز به کدنویسی اضافی داشته باشید.

همچنین بخوانید: دامنه چیست؟

جمع‌بندی

در این مطلب با مزایای استفاده از وردپرس آشنا شدید. وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب در جهان است که به شما امکان می‌دهد تقریبا هر نوع وب‌سایتی را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی کنید. آنچه سبب محبوبیت وردپرس شده را می‌توان سهولت نصب و راه‌اندازی، متن‌باز بودن، تنوع بالای پلاگین‌ها، امنیت بالا، قابلیت توسعه، انعطاف‌پذیری و رایگان بودن آن دانست. شما با راه‌اندازی یک سایت وردپرسی می‌توانید هر نوع محتوایی را در بستر وب منتشر کنید به همین دلیل است که این پلتفرم به بهترین گزینه در میان کاربران تبدیل شده است. اگر تمایل ندارید هزینه زیادی برای راه‌اندازی سایت شخصی یا شرکتی خود بپردازید یا با برنامه‌نویسی آشنا نیستید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان یک وب‌سایت قدرتمند داشته باشید، کافیست تا بسته نصب و راه‌اندازی وردپرس را دانلود کرده و کار خود را شروع کنید.

گروه گیلار، تیم طراحی سایت در رشت و طراحی سایت در گیلان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه داشتن سایتی با تمامی امکانات و هزینه ای مناسب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مزایای طراحی سایت چیست؟
نوشتهٔ بعدی
یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1 دیدگاه. Leave new

  • حسین جودی
    1401-04-04 7:44 ب.ظ

    به نظرم رفتن به سمت سیستم مدیریت محتوای شخصی در خیلی از موارد نیازی نیست و علاوه بر هزینه اضافی موجب اتلاف وقت و انرژی میشه، با وردپرس خیلیی کارها میشه انجام داد و مخصوصا اگر توسعه دهنده خوبی داشته باشید میشه بی نیاز از تیم برنامه نویسی برای وب سایت شخصی نویسی شده داشت.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست